SWM

Op zaterdag 25 en zondag 26 mei 2024 organiseert Menvereniging Zuidwolde haar 35stesamengestelde menwedstrijd.

Deelnemers aan de SWM 2024 dienen zich, in verband met meerdere wedstrijden op deze datum, zo spoedig mogelijk op te geven.

Het buurtschap Steenbergen vormt voor de 29e keer het prachtige decor voor dit hippische evenement. Het biedt zowel de deelnemers alsook het publiek de mogelijkheid om in een schitterende entourage van rustieke oude boerderijen aan de rand van het dorp Zuidwolde van de mensport te genieten. De ongeveer 100 deelnemers aan deze wedstrijd komen uit het gehele land. Op zaterdag wordt de dressuur- en vaardigheidsproef gereden en op zondag  de uithoudingsproef, de zogenaamde marathon. In deze laatste proef moeten de deelnemers een zestal spectaculaire hindernissen nemen.